söndag 5 februari 2017

KRYDDTOPPAD KASSLER . 4 PERS,




             HEJSAN !

Jag tar ett recept till med Kassler och det här är riktigt, riktigt gott.
Då har jag POTATIS  och  SQUASHKLYFTOR till .
VARSÅGODA.

HÄR ÄR RECEPTET :
500 g kassler i skivor ,
KRYDDTOPPING :
1 röd paprika,
1 schalottenlök.
2 skivor vitt bröd ,
1 dl finklippt persilja,
2 msk färsk klippt timjan,
1 vitlöksklyfta ,
2 msk smör/margarin,

TILL SERVERING :
Potatis- & Squashklyftor,

SÅ HÄR GÖR DU :
DELA  och  kärna  ur  paprikan .
Hacka  löken  grovt .
Kör detta  och  resten  av  ingredienserna  till  TOPPINGEN
i  en  matberedare .
PUTSA  kasslern  och  skär  i  cm- tjocka  skivor.
Lägg  dem  i  en  smord  ugnssäker  form .
Fördela  TOPPINGEN  på  kasslern.
GRATINERA  mitt  i  ugnen  i  225  grader i  ca  10  min.

SERVERA  med  potatis- & squashklyftor.

HÄR ÄR RECEPTET :
6- 8 potatisar ,
1 SQUASH ,
5 msk olivolja,
salt  och  peppar ,
SÅ HÄR GÖR DU :
BORSTA potatisen  och  torka  av  den.
Skär  den  i  klyftor .
Skär  squashen i  bitar.
LÄGG  potatisen i  en  plastpåse  och  häll  på  oljan .
Knyt  ihop  påsen  och  vänd  runt  så  att  oljan  för-
delar  sig  runt  potatisklyftorna .
Stjälp   upp  potatisen  i  en  liten långpanna .
STEK  potatisen  i  ugnen  ca  15  min .
Rör  om  då  och  då .
Ta  ut  pannan,  tillsätt  squashen  och  stek  ytterligare
10 - 15  minuter.
Salta, peppra  och  rör  om .

SERVERA till den KRYDDTOPPADE  KASSLERN .

LYCKA  TILL !


Inga kommentarer: